понеделник, 14 декември 2015 г.



Истинска Кулайда от Южна Чехия 10 Ноември 2008

Позволявам си да пусна една традиционна чешка рецепта, която аз лично не съм готвила, защото е с гъби, а на мен ми става лошо от миризмата им (и сурови и сготвени). Бях помолена обаче от една дама в БГ-мамма да я пусна и затова я предлагам и тук! Подозирам че за хората които обичат гъби, ще е удоволствие да я опитат.  Рецептата я имам от една моя приятелка от Южна Чехия, където тази супа е много извесна. Мъжа ми я обожава, но аз все още не съм превъзмогнала проблема си с гъбите за да му я сготвя! ::)

Продукти за 2 големи порции (около 800 мл вода при необходимост доливаме по малко):

Шепа едро нарязани прясно събрани гъби - манатарки, лисички и др. подобни (може и замразени)
6 по-големи картофа
1/3 ч.лъжичка ким
2-3 зрънца бахар
3 зрънца черен пипер
1-2 дафинови листа
чаша гъста заквасена сметана
2с.л брашно
1-2 с. л оцет
4 яйца (по възможност домашни)
Ситно накълцан копър - пресен, замразен, сушен - не трябва да липсва!!!

Приготовление:

Обелените картофи нарязваме на кубчета и заедно с гъбите варим в посолена вода в която сме сложили и подправките -  ким, бахар, черен пипер, дафинов лист. Когато картофите са добре сварени, прибавяме сметаната в която сме разбъркали брашното и оставяме още малко да поври, за да се сгъсти. Прибавяме оцет на вкус(внимавайте да не прекалите с оцета - после е трудно да се оправи вкуса) и накълцаният копър. Яйцата пускаме едно по едно както са цели (без черупките разбира се  ) И варим още 3 минути, а след това оставяме още 5 минути да се досварят в топлата супа. Не трябва да са напълно сварени, нито белтъка да е прозрачен. Супата не трябва да е рядка - по-скоро гъста!

Добър апетит!

Няма коментари: