вторник, 13 декември 2016 г.

Горчиво-сладък шоколад


Горчиво-сладък шоколад


180 гр. какаово масло
20 гр. масло
100 гр. чисто, качествено какао
50гр. пудра захар/ мед/ глюкоза/ яворов или сироп от фурми
по желание могат да се прибавят ядки и сушени плодове

Част от какаовото масло може да се замени с кокосово, и вкуса даже по-добър, но тогава е добре да се държи в хладилник, защото лесно се разтапя.

Маслото се разтапя на водна баня(водата не трябва да завира), прибавят се постепенно останалите продукти и се бърка до гладкост. Ако имате кухненски термометър е добре да го използвате, тъй като температурата не трябва да превиши 42 градуса Целзий. След това наливате във формички. При шоколад правен с пудра захар след изстиване се "чувства" захарта леко като пясък, но пак е вкусно. 

2 коментара:

vesela каза...

За много години, Наталинка! Бъдете живи и здрави!
Аз май едва сега те открих тук...
Радвам се, защото "Гответе с мен" беше чудесно местенце, където се срещахме, запознавахме или просто общувахме всекидневно...
Ще те следя сега вече с интерес отново!
Поздрави!

Natalyna каза...

За много години, Веси! Аз нямам много време за редовното поддържане на блог и няма да съм много активна сигурно, но поне си имам свое местенце. Да и аз съжалявам, че развалиха "Гответе с мен", но няма как. Успехи Веси!